Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Psychologické aspekty náhradní rodinné péče
ŽELINOVÁ, Zuzana
Tématem práce jsou psychologické aspekty náhradní rodinné péče. Cílem práce je definovat psychologické aspekty u dětí v náhradní rodinné péči, dopady adopce a pěstounské péče na děti, ale také na pěstouny, osvojitele. Práce popisuje základní rozdíly mezi osvojením a pěstounskou péčí. Zabývá se motivací žadatelů o náhradní rodinnou péči a poukazuje na rozdíl v postavení osvojitele a pěstouna. Jsou popsány psychické potřeby dítěte a možné dopady psychického strádání, jako je deprivace. Dalším aspektem je citová vazba a její případné poruchy a možnosti nápravy. Práce poukazuje na poruchy chování, jako nápadnosti v chování, se kterými se v rámci NRP mohou zájemci u dětí setkat, a možnosti, jak s těmito poruchami pracovat. Práce také poukazuje na adaptaci dítěte v náhradní rodině, která je ovlivněna minulou zkušeností. Práce obsahuje téma minulosti dítěte a důležitost práce s ní, jako důležitý aspekt pro budování identity dítěte.
Náhradní rodinná péče v ČR a možnosti uplatnění psychologa v této oblasti
Kociánová, Dominika ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem náhradní rodinné péče v České republice, je zaměřena na uplatnění psychologa v této oblasti. Podává přehled informací o ohrožených a opuštěných dě- tech, o jednotlivých typech náhradní rodinné péče, o práci psychologa, který se tomuto tématu věnuje a o nedostatcích v současném systému náhradní rodinné péče. Praktická část přináší rozšíření o názory a pohled odborníků pracujících v oblasti náhradní rodinné péče, mapuje podrobně práci psychologů, sbírá podněty odborníků k problémům, kterých jsou si ze své zku- šenosti v náhradní rodinné péči vědomi a přináší jejich návrhy k řešení. Práce informuje také o možnostech vzdělávání psychologů a o organizacích zajišťujících služby pro náhradní rodiny i biologické rodiny dítěte. Celá práce by měla sloužit všem odborníkům, kteří začínají v této oblasti pracovat, zejména pak psychologům.
Příbuzenská pěstounská péče z pohledu pracovníků sociálně právní ochrany dětí a pěstounů
Kabátová, Zuzana ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Dobiášová, Karolína (oponent)
Tématem diplomové práce je problematika pěstounské péče vykonávané příbuznými dítěte z pohledu pracovníků sociálně právní ochrany dětí (OSPOD) a pěstounů na základě teorie liniových pracovníků. Práce se zabývá konfrontací příbuzenské a profesionální (zprostředkované státem) pěstounské péče, jejich pozitivy i negativy a to jednak z pohledu odborných pracovníků OSPOD, kteří tuto činnost přímo vykonávají, tak z pohledu samotných pěstounů, kteří jsou v příbuzenském vztahu s dětmi, a profesionálních pěstounů. Cílem diplomové práce je zjistit, zda dochází k rozdílnému přístupu k příbuzenské a profesionální pěstounské péči jak z hlediska právního ukotvení, tak hlediska praktické stránky tohoto institutu. Práce se zaměřuje na zjištění potřeb pěstounů při výkonu pěstounské péče a zároveň i potřeb pracovníků, kteří se na realizaci pěstounské péče podílejí, a to jak z pohledu posuzování nástrojů pěstounské péče, při svěřování dítěte do pěstounské péče, realizaci pěstounské péče a případném ukončování této péče a jejich případné rozdílnosti u profesionální a příbuzenské péče. Zároveň se v práci zaměřuji na rezervy v pěstounské péči jak příbuzenské, tak profesionální, ale i na bariéry bránící výkonu pěstounské péče a její kontrole pracovníkem OSPOD, včetně návrhů reálného řešení vedoucímu k zlepšení nástroje...
Cesta dětí vedoucí do dětského domova
DEJOVÁ, Natálie
Bakalářská práce se zabývá příčinami umístění dětí do dětského domova a pobytu v něm. Teoretická část se zaměřuje na popis rodiny, dále charakterizuje systém náhradní a ústavní výchovy, možné příčiny umístění dětí do dětského domova a podrobněji představuje Dětský domov Radenín. Cílem mé bakalářské práce je na základě případových studií dětí z Dětského domova Radenín zjistit příčiny umístění dětí do Dětského domova Radenín. Pro naplnění cíle byl použit kvalitativní výzkum prostřednictvím kazuistik a jejich následné vyhodnocení metodou otevřeného kódování. Výzkum dále poukazuje na faktory, které k odebrání dětí a umístění do Dětského domova Radenín přispěly.
Pěstounská péče na přechodnou dobu
NOVOTNÁ, Jana
Záměrem této bakalářské práce je rozšířit povědomí o pěstounské péči na přechodnou dobu v České republice, zejména pomocí nahlédnutí do struktury jejího systému. Jak již název této práce udává, cílem je sledovat a zaznamenávat celý průběh procesu pěstounské péče na přechodnou dobu od převzetí dítěte do pěstounské rodiny po předání dítěte rodině adoptivní, případně rodině biologické. Šetření se nejvíce zaměřína celý proces předávání dítěte: navazování vztahů dítěte s rodinou, délku a způsoby návštěv mezi rodinami, utváření citových vazeb a psychickou adaptaci dítěte na změny a nové prostředí. Použitou metodou je polostrukturovaný rozhovor s pěstouny. Informace jsou zpracovány do případových studií, kdy každý případ je analyzován samostatně s konečným souhrnným zhodnocením.
Spolupráce s rodinou dítěte umístěného v zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc
ŽELINOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se zabývá problematikou spolupráce s rodiči dětí, které jsou umístěné do zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc. Cílem práce je představit možnosti spolupráce s rodinou a rizika, která tato spolupráce přináší. K naplnění cíle bude práce doplněna případovými studiemi z konkrétního zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc SOS Sluníčko Karlovy Vary.
Vzdělávání dětí z dětského domova
Krátká, Jana ; Vágnerová, Marie (vedoucí práce) ; Janošová, Pavlína (oponent)
Diplomová práce "Vzdělávání dětí z dětského domova" se zabývá možnostmi vzdělávání dětí z dětského domova. Teoretická část pojednává v první kapitole o náhradní výchovné péči, zmiňuji zařízení, která ji zahrnují (dětský domov, dětský domov se školou, diagnostický ústav a výchovný ústav). Další část teoretické části tvoří legislativa a vzdělávání dětí v dětském domově, tato kapitola obsahuje všechny možné faktory, které mohou vzdělávání ovlivňovat (biologická rodina, osobnost vychovatele, motivace ke školní práci, hodnoty dětí). Poslední část teorie se zabývá programy, které podporují děti z dětského domova v jejich vzdělávání a přípravě na budoucí povolání. Práce vychází z rozhovorů s dvaceti respondenty, jejichž analýza je základem praktické části diplomové práce. Výzkumnou metodou byl strukturovaný rozhovor, výsledky jsou zpracované kvalitativním způsobem. Zkoumanou skupinu tvoří deset žen a deset mužů. Cílem diplomové práce je analýza vzdělávacího procesu dětí žijících v dětském domově a míra jeho úspěšnosti. Šlo o to zjistit, jakého nejvyššího vzdělávání takoví jedinci dosahují, a jak se následně uplatňují na trhu práce. V neposlední řadě bylo jejím cílem zjistit i to, jak je ke studiu motivovalo jejich okolí a jakou hodnotu pro ně vzdělání mělo, respektive má v současné době. Klíčová slova:...
Právo jednotlivce znát svůj genetický původ
Nevšímalová, Hana ; Frinta, Ondřej (vedoucí práce) ; Radvanová, Senta (oponent)
Resumé Je problematika genetického původu v dnešní době vůbec aktuální? Domnívám se, že ano, neboť právě dnes je v porovnání s minulostí několikanásobně více dětí, které vyrůstají v neúplných rodinách, ne zanedbatelný počet dětí je svými rodiči odkládán a stejně tak nelze opomíjet i oblast asistované reprodukce, která nabízí možnosti, o kterých se minulým generacím ani nesnilo. Je pravda, že v dnešní době již není neúplná rodina stigmatizována, ale přesto zůstává vědomí původu pro každého z nás velmi důležité. Úplná rodina nejen formálně, ale zejména fakticky fungující rodina tvořená matkou, otcem a jejich dětmi je základem společnosti. I přesto, že děti formálně mají oba rodiče, je důležité, aby zároveň znaly své rodiče biologické, pokud tito nejsou totožní s osobami, které o ně fakticky pečují. Tato skutečnost vystupuje do popředí zejména v souvislosti s problematikou osvojení, kdy jsou vazby s původní rodinou zpřetrhány a dítě získá rodiče "nové". V případě náhradní péče o dítě se faktický stav se stavem právním, resp. formálním do konfliktu zpravidla nedostává, neboť snahou všech zúčastněných by měl být co možná nejrychlejší návrat dětí do biologické rodiny a těmto dětem je jejich situace s ohledem na jejich dosažený věk objasněna. Vědomí toho, kdo jsem, je pro každého z nás velice důležité pro to,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.